9 Şubat 2013 Cumartesi

Aile Danışmanlığı İle İlgili Merak Ettikleriniz

İnsan Gelişimi Akademisi olarak Kafkas Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi ile işbirliği içinde düzenlediğimiz Aile Danışmanlığı Sertifika Eğitimi Programı hakkında aklınıza takılan sorular ve merak ettiğiniz konulara bu yazımızda cevap bulabilirsiniz.

Genel itibariyle Aile Danışmanlığı Sertifika Eğitimi Programında kimler yer alabilecek, dersler nasıl olacak, devlet atamaları ne zaman yapacak, kaç kişi isdihdam edilecek gibi sorular akla takılmakta ve cevap aranmaktadır.

Aile Danışmanlığı Nedir : Aile bireylerinin içinde geliştikleri veya işlevlerini yerine getirdikleri aile sistemini veya ilişkide bulundukları diğer sosyal çevreleri değerlendirmeye dayanan ve bu anlayıştan yola çıkarak bireylere, çiftlere veya ailelere sorunlarının çözümüne dönük değişim ve gelişime yönelik özel teknik ve stratejileri içeren hizmet sürecidir.

Aile Danışma Merkezi Nedir : Ailenin gelişmesi ve güçlenmesi için; bireylerinin katılımcı, üretken, kendine yeterli hale gelmesi ve sorun çözme kapasitelerinin geliştirilmesi amacıyla koruyucu, önleyici, eğitici, geliştirici, rehberlik ve rehabilite edici hizmetler veren kuruluşlardır.

Kimler Aile Danışmanı Olabilir ve Aile Danışma Merkezi Açabilir : Sosyal hizmet, psikoloji, sosyoloji, psikolojik danışmanlık ve rehberlik, tıp, hemşirelik ve çocuk gelişimi alanlarından birinde en az dört yıllık lisans programlarından mezun olanlar, Milli Eğitim Bakanlığı, Yükseköğretim Kurulu veya üniversitelerden, biri tarafından uygun görülen en az üç yüz saati teorik ve en az otuz saati süpervizyon eşliğinde olmak üzere yüz elli saati uygulamalı toplam dört yüz elli saatlik aile danışmanlığı alanında bir eğitim programını başarıyla tamamladıktan sonra sertifika alanlar, aile danışmanı unvanı alabilir ve Aile Danışma Merkezi açabilir.

Aile Danışmanlığı Merkezlerinde Kimler Meslek Elemanı Olabilir : Tıp, psikolojik danışmanlık ve rehberlik, sosyal hizmet, çocuk gelişimi, okul öncesi öğretmenliği, sosyoloji, aile ve tüketici bilimleri, hemşirelik, psikoloji alanlarından birinde asgari dört yıllık lisans programını tamamlayan ve Milli Eğitim Bakanlığı, Yükseköğretim Kurulu veya üniversitelerin, biri tarafından uygun görülen en az seksen saati teorik ve kırk saati uygulamalı olmak üzere toplam yüz yirmi saatlik eğitim programını başarıyla tamamlayanlar ve/veya sertifikaya sahip olanlar Aile Danışmanı Merkez'inde meslek elemanı ünvanını alabilir ve çalışabilirler.

Aile Danışmanlığı Sertifika Eğitimi Programı Yasal Mıdır : Yönetmeliğe göre sertifika eğitimlerinin Milli Eğitim Bakanlığı, Yükseköğretim Kurulu veya üniversitelerin biri tarafından uygun görülmesi gerekmektedir. AİLE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI (ADSEP)'da YÖK'e bağlı Kafkas Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi ve İnsan Gelişimi Akademisi işbirliği ile düzenlenmektedir. Dolayısı ile sertifika eğitimi yasaldır ve sertifikalar Aile Sosyal Politikalar Balkanlığı tarafından yayımlanan 04.09.2012 tarihli 28401 sayılı Aile Danışma Merkezleri Yönetmeliği'ne uygundur.

Aile Danışmanlığı Modülü Nedir : önetmeliğe göre aşağıdaki alanlardan birinde en az dört yıllık lisans programlarından mezun olanlar, Milli Eğitim Bakanlığı, Yükseköğretim Kurulu veya üniversitelerden, biri tarafından uygun görülen en az üç yüz saati teorik ve en az otuz saati süpervizyon eşliğinde olmak üzere yüz elli saati uygulamalı toplam dört yüz elli saatlik aile danışmanlığı alanında bir eğitim programını başarıyla tamamladıktan sonra sertifika alanlar aile danışmanı unvanı alabilir. Dolayısı ile bu koşulları sağlayanlar aile danışmanı olmak için ADSEP'e başvurabilir.  

Meslek Elemanı Modülü Nedir : Yönetmeliğe göre aşağıdaki alanlarından birinde asgari dört yıllık lisans programını tamamlamış ve Milli Eğitim Bakanlığı, Yükseköğretim Kurulu veya üniversitelerin, biri tarafından uygun görülen en az seksen saati teorik ve kırk saati uygulamalı olmak üzere toplam yüz yirmi saatlik eğitim programını başarıyla tamamlayanlar ve/veya sertifikaya sahip olanlar meslek elemanı olabilir. Dolayısıyla bu koşulları sağlayanlar meslek elemanı olmak için ADSEP'e başvurabilir. 


Yukarıdaki açıklamalar haricinde aklınıza takılan bütün sorularınızı bize iletebilirsiniz.

Sorularınız İçin : 

http://www.insangelisimiailedanisma.com/iletisim.asp 

0242 321 08 80
0530 877 38 31

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder