21 Mart 2013 Perşembe

Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Konferansı 27-28 Nisan 2013 - ANKARA



OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU (OSB) KONFERANSI

KONFERANS DETAYI

Dünya Otizm farkındalık ayı kapsamında, Ankara Üniversitesi Avrupa Toplulukları Araştırma ve Uygulama Merkezi'nde (ATAUM Konferans Salonu) yapılacak olan Otizm Spektrum Bozukluğu konferansında sizleride aramızda görmek dileğiyle...

KONFERANS KONUŞMACILARI

PROF. DR. Bülbin SUCUOĞLU Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
PROF. DR. Funda ACARLAR Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
DOÇ. DR. Selda ÖZDEMİR Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
DOÇ. DR. Mehmet YANARDAĞ Anadolu Üniversitesi, Engelliler Araştırma Enstitüsü
DOÇ. DR. Sezgin VURAN Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
DOÇ. DR. İbrahim H DİKEN Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
DOÇ. DR. Binyamin BİRKAN Tohum Otizm Vakfı
YRD. DOÇ. DR. Semra ŞAHİN Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü
DR. Emre ÜNLÜ Bülent Ecevit Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Çocuk ve Ergen Psikiyatristi Uzm. Dr. Cem KOPARAN Antalya Eğitim Araştırma Hastanesi

KONFERANS PROGRAMI

27.04.2013 08:30 - 09:15 Kayıt 
İçerik : Kayıt İşlemleri27.04.2013 09:15 - 09:30 Açılış 
İçerik : Açılış27.04.2013 09:30 - 10:30 OSB : Güncel Tanım ve Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar PROF. DR. Bülbin SUCUOĞLU
İçerik : Bu sunuda otizm spektrum bozukluğuna ilişkin güncel tanım ve tanıma ilişkin tartışmalar ile otizmli bireylerin eğitiminde kullanılan bilimsel dayanaklı yöntem ve stratejiler hakkında bilgi verilecektir. Bilimsel dayanaklı yöntemlerin ölçütleri açıklanarak bu yöntemler ve uygulama sonuçları tartışılacaktır.27.04.2013 10:30 - 11:00 Çay ve Kahve Molası 
İçerik : Çay ve Kahve Molası27.04.2013 11:00 - 12:00 OSB ve Gelişimsel Özellikler YRD. DOÇ. DR. Semra ŞAHİN
İçerik : Bebeklik dönemi ile birlikte gözlemlenen ancak bir problem olarak görülmesi birçok anne-baba için mümkün olmayan tepkiler; çoğu zaman otizm spektrum bozukluklarının bir belirtisi olarak ortaya çıkmaktadır. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda gözlenen davranışların çeşitliliği; 2 yaş itibari ile artmakta ve ayırt edici özellikleri daha çok ortaya çıkmaktadır. Dolayısıyla otizm spektrum bozukluğu olan çocukların duyusal özelliklerinin, zihinsel, motor, dil, sosyal-duygusal gelişimlerinin ve davranışlarının değerlendirilmesi, değerlendirmeler çerçevesinde destek programların uygulanması oldukça önemlidir.27.04.2013 12:00 - 13:00 Öğle Yemeği 
İçerik : Öğle Yemeği Arası27.04.2013 13:00 - 14:00 OSB: Sosyal İletişim ve Dil Becerileri PROF. DR. Funda ACARLAR
İçerik : OSB’da iletişimin uzlaşıma dayalı ve sembolik yönlerini kazanmada güçlük yaşanmaktadır. Sosyal iletişim alanındaki güçlükler ortak dikkat ile taklit, jestler, oyun ve dili içeren sembol kullanımı olmak üzere iki alanda tanımlanmaktadır. OSB’daki çocukların sosyal iletişim ve dil becerileri, bu alanlardaki güçlüklerinin olası nedenleri ve dil becerilerinin değerlendirilmesi/ eğitimine yönelik yaklaşımların özellikleri tartışılacaktır.27.04.2013 14:00 - 15:00 OSB : Sosyal Uyum Becerilerini Destekleme DOÇ. DR. Selda ÖZDEMİR
İçerik : Otizm kelime anlamı olarak bireyin kendi içine kapanmasını ifade eden, kişinin sosyal duygusal gelişimini ve sözel ve sözel olmayan iletişim becerilerini önemli ölçüde etkileyen gelişimsel bir bozukluktur. Otizmin kendine özgü karmaşık doğası, otizmli çocukların sosyal uyum becerilerini desteklemede eğitimcilerin farklı eğitim uygulamalarını bilmelerini gerekli kılmaktadır. Panelde otizmli çocukların sosyal uyum becerilerini desteklemek amacıyla kullanılan güncel kanıt temelli eğitim uygulamaları tartışılacaktır.27.04.2013 15:00 - 15:30 Çay ve Kahve Molası 
İçerik : Çay ve Kahve Molası27.04.2013 15:30 - 16:30 OSB : Fiziksel Aktivite ve Spor DOÇ. DR. Mehmet YANARDAĞ
İçerik : OSB, yaşamın ilk üç yılında ortaya çıkan, iletişim, sosyal etkileşim sorunları ve sınırlı/yinelenen ilgi ve davranışlarla karakterize bir gelişimsel bozukluktur. OSB’nun teşhis ölçütü, motor becerileri kapsayan yetersizlikler içermemesine rağmen, yapılan çalışmalar OSB tanısını almış çocukların motor gelişiminde gecikmeler ve güçlükler yaşadıklarını göstermiştir. Spor ve fiziksel aktivite, bu motor yetersizlikleri azaltmada ve sosyal etkileşimi sağlamada yararlı bir etkinliktir. Ancak, bu yararlı etkilere rağmen, OSB gösteren çocuklarda spora yeterince yer verilmemekte ve çocuğun günlük yaşam etkinlikleri içerisine sporun yerleştirilmesi ve uygulanması konusunda aileler, öğretmenler ve diğer uzmanlarca bazı sorunlar yaşandığı gözlenmektedir. Bu sunum; OSB gösteren çocuklarda hangi yaşlarda, ne tür spor aktiviteleri yapılabileceği, spor yaparken izlenmesi gereken öğretimsel yaklaşımlar ve yapılacak uyarlamalar üzerine odaklaşmaktadır.28.04.2013 09:30 - 10:30 OSB : Ayrık Denemelerle Öğretim DOÇ. DR. Sezgin VURAN
İçerik : OSB gösteren çocuklar ile gerçekleştirilecek eğitim çalışmalarında kullanılacak uygulama ve yöntemlerin bilimsel dayanaklara sahip olması gerekmektedir. Ayrık Denemelerle Öğretim bilimsel dayanaklı uygulama listelerinin ilk sıralarında yer alan bir uygulamadır. Bu sunu da öncelikle ayrık denemelerle öğretimin özelliklerini ve anne babalara ayrık denemeler öğretim sunma becerilerini kazandırmak üzere hazırladığımız Ayrık Denemelerle Öğretim Sunma Eğitim Programı’nı (ADÖSEP) tanıtılacak, ikinci aşamada bu programın etkililiğini sınamak amacı ile ön-test son-test kontrol gruplu deneysel desenle, 14’ü deney 14’ü kontrol grubunda olmak üzere 28 OSB gösteren çocuk anne babası ve onların çocukları (deney=7, kontrol=7) ile yürütülen araştırmanın sonuçları video görüntüleri ile paylaşılacaktır.28.04.2013 10:30 - 11:00 Çay ve Kahve Molası 
İçerik : Çay ve Kahve Molası28.04.2013 11:00 - 12:00 OSB : Tanılamada Psikiyatri Süreci Çocuk ve Ergen Psikiyatristi Uzm. Dr. Cem KOPARAN
İçerik : Otizm Spektrum Bozukluğu doğru yönlendirme ve yaklaşımları oldukça önemlidir . OSB konusunda yanlış yönlendirmeler OSB belirtilerini olumsuz yönde etkileyebilmekte ve bu bireylerin özel eğitimden yarar görme süreçlerini olumsuz etkileyebilmektedir. Bu amaçla OSB alanında çalışan eğitimcilerin hangi bulgular görüldüğünde çocuk psikiyatr hekimine yönlendirme yapması ve ailenin yanlış yönlendirmelerden korunması ve bilgilendirilmesi gerekliliği ile yapması gerekenlerin neler olduğu bu sunuda tartışılacaktır.28.04.2013 12:00 - 13:30 Öğle Yemeği 
İçerik : Öğle Yemeği Arası28.04.2013 13:30 - 14:30 OSB : Nitelikli Yetişkin Çocuk Etkileşimi DOÇ. DR. İbrahim H DİKEN
İçerik : Erken çocuklukta müdahale gelişimsel gerilik/yetersizlik gösteren ya da gösterme riski taşıyan 0-6/8 yaş arası çocuklara ve ailelerine farklı disiplinler tarafından sunulan hizmetler olarak tanımlanabilirken, erken çocukluk döneminde çocuğun uyanık olduğu zamanlarda çocuk ile en fazla etkileşime giren yetişkinlerin çocuğun gelişimi üzerinde en fazla etkiye sahip kişiler olduğu ilgili alanyazında önemle vurgulanmaktadır. Dolayısı ile erken çocuklukta müdahale aile-merkezli uygulamaları zorunlu kılmaktadır. Aile merkezli uygulamalar düşünüldüğünde ise “aile-çocuk-uzman” etkileşiminin nitelikli olması önemlidir. Bu bağlamda özellikle “birincil bakıcı (anne/baba)-çocuk” ve “uzman-çocuk” arasındaki etkileşimlerin nitelikli olması çocuğun gelişimini olumlu etkilemektedir. Bu sunumda nitelikli-yetişkin çocuk etkileşimin temel ilkeleri, “OSB gösteren çocuk-anne-uzman etkileşimi” videoları ile ortaya konacaktır.28.04.2013 14:30 - 15:00 Çay ve Kahve Molası 
İçerik : Çay ve Kahve Molası28.04.2013 15:00 - 16:00 OSB : PCDI Eğitim Modeli DOÇ. DR. Binyamin BİRKAN
İçerik : Princeton Child Development Institute (PCDI), 1970 yılında kurulmuş ve kurulduğu günden bu yana otizm spektrum bozukluğu olan çocuk, ergen ve yetişkinlere sunduğu eğitim hizmetleri bilimsel araştırmaları ve personel yetiştirme çalışmaları ile büyük başarı elde etmiş bir kurumdur. PCDI bu başarılarından dolayı 1999 yılında, Uluslararası Davranış Analizi Birliği tarafından verilen ‘Davranış analizine kalıcı katkı’ ödülünü almaya hak kazanmıştır. PCDI eğitim modelinde yıllık bireyselleştirilmiş eğitim programları (Hedef davranış tanımları, davranış ölçme yöntemleri, öğretim yöntemleri, öğrenci performans grafikleri, gözlemcilerarası güvenirlik verileri) her çocuk için özel olarak hazırlanır. Çocukların performansına ilişkin düzenli veri toplanır ve grafiksel analizi yapılır. Bu grafikler öğretim programını yeniden gözden geçirmeye ve geliştirmeye yardım eder ve böylece ilerlemelerin sürekli olması sağlanır. Eğitim programı, akademik, dil, sosyal etkileşim, öz bakım, serbest zaman, aile ve toplumsal yaşam becerileri ile zarar verme ya da tekrarlayan davranışları azaltmaya yönelik programları kapsar. Tüm öğretim ve davranış azaltma süreçleri uygulamalı davranış analizi ilkelerini esas alır ve uygulamalarda bilimsel dayanağı güçlü yöntemler kullanılır.28.04.2013 16:00 - 16:15 Kapanış 
İçerik : Kapanış

KONFERANS ÜCRETLERİ

Katılımcı GrubuGün SayısıÜcret
Uzman / Eğitimci / Uygulamacı / Aile1 GÜNLÜK80 TL
Yüksek Lisans Öğrencisi / Doktora Öğrencisi1 GÜNLÜK60 TL
Lisans Öğrencisi1 GÜNLÜK40 TL
Uzman / Eğitimci / Uygulamacı / Aile2 GÜNLÜK125 TL
Yüksek Lisans Öğrencisi / Doktora Öğrencisi2 GÜNLÜK100 TL
Lisans Öğrencisi2 GÜNLÜK75 TL

KONFERANS ÇALIŞTAYLARI

27.04.2013 10:00 - 16:00 ETKİLEŞİM TEMELLİ ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜDAHELE PROGRAMI (ETEÇOM) UYGULAYICI SERTİFİKASI KURSU
28.04.2013 09:30 - 12:30 GILLIAM OTİSTİK BOZUKLUK DERECELENDİRME 2 TV (GOBDÖ -2- TV) UYGULAYICI SERTİFİKASI KURSU
28.04.2013 13:00 - 17:00 OSB'DE CİNSEL EĞİTİM VE TACİZDEN KORUNMA EĞİTİMİ KURSU
28.04.2013 13:30 - 17:30 OSB : SOSYAL ÖYKÜLER UYGULAMALARI
28.04.2013 14:00 - 16:00 VAKALARLA OSB VE PSİKİYATRİ SÜRECİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder